torsdag 7 mars 2013

♥ Älskade papsen ♥

I går var det ett märkligt väder. Det var strålande sol och en klarblå himmel, och i nästa sekund snöstorm.
Vädret igår speglade mina känslor.
Solen får stå för att du nu slipper lida, att du fick somna in lugnt och stilla i går kväll. Snöstormen får stå för min otroliga saknad efter dig, min fina fina pappa.

Det är en och en halv månad sen du och vi fick veta att du var allvarligt sjuk. Hoppet om att du skulle bli piggare och få komma hem ett tag, fanns förstås där, även om vi visste att det inte gick att bota. Nu blev det inte så. Du har kämpat och du har lidit, och vi med dig. Jag känner tacksamhet att din kamp är över, att du nu slipper lida. Det är precis som mamsen sa i går kväll när vi satt vid din sida
"Det är egoistiskt av oss, att vilja ha dig kvar"
Jag känner tacksamhet att jag fanns hos dig den sista tiden. Jag vet att du uppskattade det. Du sa det ofta. Du sa att jag valt rätt yrke då jag valt att jobba inom vården. Du har alltid varit bra på ge komplimanger. Du läste min blogg varje dag, du var min största "fan" och många var dom gånger då du berömde min blogg. Hade jag inte ett nytt inlägg på morgonen då du satt dig vid datorn, då fick jag höra det.

Din humor fanns där, in i det sista. Jag kommer aldrig att glömma lufttorkad skinka pappa. Eller hur du alltid, då man ställde två frågor, svarade ja. "Vill du att jag ska höja under huvudet eller vill du ligga så där"? "Ja"
"Vill du ha kaffe eller te"? "Ja"
När vårdpersonalen tog prover och frågade när du var född svarade du "en fredag"
Hur du alltid sa, med glimten i ögat, då det visade sig att du hade rätt om något  "jag har ju aldrig haft fel förut"
Du sa ju några gånger i alla uppförsbackar som fanns där på slutet "det här går inte Carina"  Du hade rätt. Så du kan säga det igen. Att du hade rätt, att du aldrig haft fel förut.

Jag älskar dig papsen

35 kommentarer:

  1. Så vackert du skriver Carina. Jag förstår att du har en djup sorg i hjärtat idag. Din pappa kommer att fortsätta följa din blogg och le i sin himmel åt dina härliga och underfundiga inlägg. Det är jag säker på.

    Jag sänder dig många värmande och tröstande kramar och önskar dig allt gott.

    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver,blir så rörd & berörd/Kramar om & beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta!

    SvaraRadera
  3. Beklagar sorgen och sänder dig en styrkekram!
    Du beskriver så fint något svårt, sorg och saknad. Varm kram!

    SvaraRadera
  4. Så tungt att mista honom. Och vilken vacker kärleksförklaring till en älskad pappa.
    Skickar en hög med cyberkramar <3
    Helena

    SvaraRadera
  5. Hej fina Carina♥ åh vad det gör ont när man förlorar någon ♥ bevara fina minnen inom dig och plocka fram dem så ofta du kan sedan..massor av kramar till dig o dina!kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Så fint du skriver om din pappa, jag förstår att saknaden är oerhört stor. Det var gripande läsning....Jag förstår att din pappa alltid kommer att finnas med dig och allra fina minnen kan ingen ta ifrån dig. Han kommer fortsätta att le när han läser din blogg även i fortsättningen.....

    Många Varma Kramar Lussan

    SvaraRadera
  7. Åh så fint du skriver .Beklagar sorgen ♥Styrkekramar Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Jag beklagar din stora sorg.
    Du skriver så fint om din pappa och er relation.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Beklagar sorgen vännen!
    Blev så himla rörd av allt fint du skriver. <3

    Många kramar

    SvaraRadera
  10. Så fint du skriver om er relation!
    Jag är övertygad om han även i fortsättningen kommer att följa din blogg fast från en annan plats.

    Många varma kramar till dig!
    Marie

    SvaraRadera
  11. Så fint och kärleksfullt du skriver!
    Jag beklagar din sorg.
    Stora kramar till dig och din familj. ♥ ♥ ♥ ♥

    SvaraRadera
  12. Kära vän! Min djupa medkänsla och sympati i din stora sorg.
    Det gick ju otroligt fort, vilket både blir en chock och en lättnad för att plågan tar slut.
    Tänk på alla fina minnen och ta hand om varandra!
    Stor tröstekram, Monica

    SvaraRadera
  13. Beklagar sorgen vännen!
    Din pappa var en rar och fin människa♥
    Alltid skämtsam och glad när man träffade honom.
    Stor kram till dig och din fina familj♥♥

    SvaraRadera
  14. Jag beklagar verkligen sorgen, men skönt ändå att han nu har fått frid.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Jag är verkligen ledsen att höra dina nyheter...så fin han var din pappa, supporter på matcherna, alltid lika trevlig
    Beklagar verkligen förlusten...vila i frid fina K
    kram monika

    SvaraRadera
  16. Känner med dig och de dina ♥ Det är vackra ord som beskriver din kärlek till din pappa. Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken fin blogg till din pappa.
    Jag beklagar verkligen din sorg, och tycker att det är så fint att läsa alla dina positiva tankar trots din förlust.

    Kramar från Rantamor.

    SvaraRadera
  18. Nu sitter jag här tårar i ögonen och läser din fina text till din pappa! Beklagar sorgen! Jag beundrar dig och din styrka att skriva även du har sorg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  19. Så tråkigt. Beklagar sorgen ♥
    Tårarna rinner när jag läser ditt fina inlägg till din pappa.
    Skickar många styrkekramar till dig och din familj ♥

    SvaraRadera
  20. Beklagar sorgen! <3
    *Kramar om*
    Du skriver så fint o tårarna stiger i ögonen...

    SvaraRadera

  21. Åh, Carina, gråter när jag läser ditt inlägg, du skriver så fint om din älskade pappa.
    Så ledsen för din skull. Ibland går det verkligen fort, en och en halv månad är väldigt kort tid, men som du skriver, nu slipper han lida mer. En sådan fruktansvärd sjukdom som tar så många människor. Hemskt, hemskt, sorgligt och fruktansvärt.
    Säger det igen, du skriver så kärleksfullt och fint.

    Många varma kramar och tankar till dig
    Anncathrine

    SvaraRadera
  22. Vilka vackra ord du skriver om din käre FAR...men i era hjärtan kommer han ju ALLTID finnas..
    Kramar och fina tankar
    från mig..
    C

    SvaraRadera
  23. Åhhh, tåranra rinner…
    Vill skicka en så stor och varm kram till Dig!!
    Man kan aldrig förbereda sig, men du har funnits där och det kan du alltid ha med dig.
    Beklagar verkligen…
    Kramar Anna

    SvaraRadera
  24. Beklagar sorgen. Tack för att du vill dela med till oss. Dina fina ord, med glimten i ögat precis som din far. Så bra att du funnits där, det kommer du vara glad över i resten av ditt liv.
    Många värmande och tröstande kramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  25. Sitter här med tårarna som rinner. Det är sant! Du skriver så himla fint om din pappa som verkligen har funnits där för dig. Jag förstår din sorg och saknad och beklagar din förlust. Göm honom i ditt hjärta och han kommer att fortsätta att följa dig.
    Var rädd om dig!!
    Många varma kramar!!

    SvaraRadera
  26. Kära Carina. Dina fina, kärleksfulla ord berör till tårar. Inom mig känner jag att all den värme, glädje och kärlek som du fått av din pappa kommer att följa med dig hela livet. Nu vilar han och har det bra. Jag tänker på dig.
    Varmaste styrkekramar till dig och familjen! <3

    SvaraRadera
  27. Så fint du skriver, Carina.
    Jag fick läsa om ditt inlägg flera gånger för ögonen tårfylldes hela tiden.
    Beklagar verkligen din stora förlust och sorg.
    Styrkekram till dej. <3

    SvaraRadera
  28. Jag saknar ord...och jag ser inte heller tangentbordet för alla tårar...men jag är glad att jag ringde och fick pratat med dig, min fina vän! ♥
    Du och din familj är i mina tankar! ♥
    Och du vet var jag finns om du behöver prata...
    Puss & kram! ♥

    SvaraRadera
  29. Åååh, vad ledsamt att läsa, Carina! Att det inte gick vägen. Att miraklet inte inträffade.

    Jag blev såå rörd av dina vackra ord om/till din pappa. Så mycket kärlek!

    Och nu vet jag vart du fått din humor ifrån!

    Stor, stor kram på dej!
    Skönt att du fanns hos honom!

    SvaraRadera
  30. Det var verkligen tråkigt att höra. Jag har varit där och jag vet vad du går igenom nu... Så fint du skriver om din älskade pappa. Många, många kramar till dig och din familj.

    SvaraRadera
  31. Så tråkigt... men så fint skrivet

    SvaraRadera
  32. Åhhh vilken vacker text. Beklagar sorgen, skickar jordens alla varma kramar till dig och dina nära och kära.

    SvaraRadera
  33. Så fint du skriver, Carina! Otroligt ledsamt att du förlorat din pappa och jag vet ju hur tungt det varit för dig en längre tid.

    Jag tänker på dig och skickar många, många varma kramar!

    SvaraRadera
  34. <3 <3 <3
    I sorgen finn inga tröstande ord. Skickar dig en varm innerlig hälsning <3 <3 <3

    KRAM
    Fia

    SvaraRadera