måndag 22 augusti 2011

Planterat

Igår planterade jag igen!
Näää….jag bara skojar!
Däremot har jag planterat planerat att plantera i mina nyinköpta krukor. Till våren.
En stor lavendel i den här…
(om man kan älska krukor så älskar jag den här.Titta på dom små blommorna och dom små små pyttetassarna. Naw....)
Och lavendlar och silvernjurvinda, eller silverfalls som dom heter in english, ska planteras i dom här krukorna...
Dom doftar ju så gott. Lavendeln alltså…
Nä men hörrni… det har varit väldigt mycket blomsnack här på senaste tiden. Det är inget jag har planterat planerat faktiskt, utan det har bara blivit . kan man ju också göra, det är som ett annat sätt att plantera.
Nu har jag planerat att vara tyst resten av dagen
Skönt va?

Dagens kloka…
Problem som hotar att växa en över huvudet, måste man sluta vattna

26 kommentarer:

  1. Jaa, du verkar vara helt insnöad på allt inom växtriket ;-)
    Bra där!!! Fick faktiskt lite inspiration från dig, och tog mig ann rabatterna i dag. Tack för det :-)
    Sv. Tur att den vandringen gav något. Humöret var väl inte på topp hela tiden precis, hihi
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å, det kommer bli jättesnyggt! Läckra krukor, jag blir oxå sugen att handla på mig det nu. Man är ju egentligen dum som inte handlar sånt nu på hösten då det ju ofta reas ut!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Fina krukor och bra framförhållning! Silverfall är en av mina favoriter också!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Ojojoj,vilka planer du har. När du då är klar kan du alltid komma hit och hjälpa mig. Jag har ju nämligen också fått EN sak i mitt huvud. Men det kanske blir så då man har lagt till trädgårdsmästare på sitt CV ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Det blir perfekt att stå vid nya planteringsbordet när du ska fixa med dina snygga krukor. Gillar den första av dem jättemycket;)
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  6. Trädgårdsbloggen har talat!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Åh, jag framför mig hur fint dom blommorna kommer att göra sig i dom läckra krukorna.

    Hihi...vilka roliga små "smilisar" du lagt till:)

    Trevlig måndag!
    (jag är ledig..tjoho)

    SvaraRadera
  8. Ama snodde min kommentar men då får jag väl gnälla över ditt idiotiska planerande att vara tyst resten av dagen - det gillas INTE ;-)
    Svar: Ingen fara! Har den som bokat tvättstugan inte börjat tvätta inom en timme så är det fritt fram för någon annan att tvätta ... en av dom få fördelarna med att vara oförskämt morgonpigg :-D

    SvaraRadera
  9. Den där översta krukan var jättesnygg! Väldigt prinsessig... Mig gilla!

    SvaraRadera
  10. Man kan verkligen "älska" krukor o blommor o massa prat o bilder på dom. Dina krukor älskar nog jag också lite..så får de massa kärlek!!
    Kramiz Anki som nu planera lämna din blogg för denna gång..men kommer snart igen, de har jag också planerat!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Jag tycker att det är underbart att följa såväl dina planeringar och dina planteringar! =) Fortsätt pladdra du! =)
    Gillade de höga krukorna massor! Jag har liknande, fast dína är mycket snyggare!
    Kram på dig vännen! ♥

    SvaraRadera
  12. Jag tycker att det är underbart att följa såväl dina planeringar och dina planteringar! =) Fortsätt pladdra du! =)
    Jag bara kopierade Afrodites kommentar, för jag tyckte att den var så bra!
    Det var ingenting jag planerat...
    Snygga krukor!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Du gör så snyggt. Det fick jag ju se "live" igår. Trevligt att prata en stund. Borde vara oftare.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Snygg krukor och den översta var snyggsnygg!

    Kramkram

    SvaraRadera
  15. Kommer att bli hur snyggt som helst! Härlig plantering, jag menar planering ;-)

    SvaraRadera
  16. Halloj vännen!

    Ursöt kruka, förstår att du är förälskad, hihi! ;)

    Lavendel och silverfall har jag nu i krukor som ser nästan likadana ut som dina, passar så fint ihop. Sjunger nu tyvärr på sista versen...

    Ha det bäst!

    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Pladdra på du! Det är bra att ha ett tema på bloggen, tror jag, har jag hört...men inget jag har anammat! ;)
    kram

    SvaraRadera
  18. Ohhhh vilka vackra krukor, o den översta är ju bara sååååå den blev jag störtkär i;)) toppen med lavendel i;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  19. Kommer att bli fint! Lavendel är en favorit hemma hos mig.
    Ha ne fin måndagskväll. Kram.

    SvaraRadera
  20. himla snygga krukor,jag hade lavendel i både kruka å i rabatten men jag lyckades ej få dem att övervintra,men de va fina så länge de varade:) kunde du hålla tyst?:)kram

    SvaraRadera
  21. Visst är de fina, jag behöver nya krukor ... och blommor! ;)

    SvaraRadera
  22. Alltså... nu blir jag sååå inspirerad av ditt inlägg så jag önskar att det vore vår NU.

    Vilka underbart fina krukor och det kommer bli så fint med dina planteringar - helt i min smak vännen !

    Kram Kram

    SvaraRadera