måndag 29 augusti 2011

Norrlänning

Norrlänning och het,
Jo tack jag vet.
Snygg och läcker,
Jo tack det räcker.
Norrlänning och smart,
Så sjukt uppenbart.
Alla vill se oss falla,
Men vi Norrlänningar krossar er alla.
Tre ord räcker,
Jag föddes läcker!
Norrlänningar är jävligt heta,
Det ska alla veta!

A men nu kanske ni tycker att det luktar skryt här inne?
Men det är måndag. Inte vilken vanlig måndag som helst utan sista måndagen i augusti!!
Jag menar… då kan man ju bli lite låg…
Då är det viktigt att öva upp självkänslan.
Ja men då så…
Jag skrollar upp och övar lite till, och har inte aaalls för avsikt att vara kaxig eller så.
Bara så ni vet!

Dagens kloka…
Den som aldrig begår en dårskap,
är inte så klok som han själv tror

27 kommentarer:

  1. Oj, oj, oj, vad poetiskt, Carina! =)
    Kram och godmorgon!

    SvaraRadera
  2. Tre dagar kvar av sommaren som ingen sommar blev. Ja nog känns det vemodigt...

    Kram och god morgon!

    SvaraRadera
  3. Det där behövde jag läsa, att jag är het och läcker menar jag. Känner mig så eländig just nu, har "fått" världens förkylning av barnbarnen.
    Ha en fin dag!
    Kram♥ och god morgon

    SvaraRadera
  4. Underbar text! Och så sann....;)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hmpf! Snart kommer ni ha det mörkt dygnet runt va? ;)
    Trevlig måndag på dig! Och god morgon!

    SvaraRadera
  6. Hmm...jag måste nog skrolla upp,jag också. Läsa det om och om igen ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Japp det är sista måndagen i aug, men tänk vad vacker hösten kan bli. Jag tänker inte påverkas av att det är slut på aug ;-p Kram Madde

    SvaraRadera
  8. Dagens kloka...Ta mig tusan. Då är jag nog klokast i världen!
    *för visst var det skryt som gällde idag och alla vet vi ju att östgötar är bäst, ingen protest* Gapskratt....

    SvaraRadera
  9. Jag instämmer fullständigt i det du har skrivit. Så vackert - och såååå rätt!
    :-)

    SvaraRadera
  10. Så sant,så sant! kramis

    SvaraRadera
  11. Ja... vi närmar oss hösten med stormsteg nu...
    Det är väl klart att man ska ha ett bra självförtroende :-)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Är det OK att scrolla upp, byta ut alla norrlänningar mot skåningar så att även jag kan boosta mig själv en smula??

    Äsch, jag gör det - det kan ju ta lång tid innan du svarar ;)

    SvaraRadera
  13. ASG!!! Detta måste jag sno av dig å skicka till min vännina nere på södern :-D Ha en uuunderbar dag läckra du!

    SvaraRadera
  14. visst kan man bli låg av det lite till mans att det nu är de sista dagarna i augusti och då gäller det att vara kaxig och rimma så fint :)
    kramar

    SvaraRadera
  15. Ja, jag är ju halv-norrlänning, så jag kan väl ta åt mig litet, då?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Tänk..jag tror var enda ord stämmer på Dig...!! ja o nu skulle de ju vara bra om vi andra också kunde peppra oss så där...fast man inte är Norrläninning. (:-

    Kramiz

    SvaraRadera
  17. Hihi, stämmer ju på pricken;))

    I o för sig är jag ju ingen "riktig" norrlänning, men jag kan ju låtsas hihi;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  18. hihi himla bra text och det stämmer säkert men nops Värmlänningen slår ju allt ;)kramen

    SvaraRadera
  19. Vänta du bara...snart faller den första snön - och då knallar vi fortfarande omkring i shorts...ha! ;o)

    SvaraRadera
  20. Sv: Jag hade också sett fram emot varannan helg om det inte vore för att jag jobbar då... :)

    SvaraRadera
  21. Hahaha....
    Alla medel är tillåtna!

    Tack rara! Och detsamma till dig!

    Hjärte Kramar

    SvaraRadera
  22. Hahaha...underbar läsning!
    Kram för den :-)

    SvaraRadera