lördag 13 augusti 2011

Noliamässan...

...är Norrlands största mässa och håller på i dagarna 9.
Vi var där i Umeå igår och tittade runt.
Jag tycker att press och bloggare, det är ju lite ”same same but different” eller hur?
Här booorde vi fått parkera tycker jag.
Fast det fick vi inte!
Min lilla digitalkamera var väl inte tillräckligt stor kanske... hrmfp!!
Vi handlade inte mycket utan tittade mest.
Mest skulle jag vilja ha haft en av alla husbilar. Vissa var så stora att man nästan tappade bort varandra. Tappade andan gjorde man nästan när man såg priserna!!…
nä, nån husbil blev det inte!
Ganska gott om folk var det…
Och gott var det med kinamat.
Mat i magen gör att blodsockret shoppinglusten stiger,
så på stan blev det desto mer roliga inköp. 
Mr fick ha sitt lilla roliga på Jula, Biltema...
ja ni vet såna där tråkställenfootballer pictures
Men men... smaken är som röven - klöven!

Dagens kloka…
Varje utgång är en ingång till något annat

17 kommentarer:

  1. Låter som våran dag.
    SÅ ska vi exakt göra idag.
    Nolia,Stan och Kina :)
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Guuuu' så fräckt att ni inte fick parkera på press-platsen. Skilja på folk och folk så där! ;)
    Noliamässan har jag aldrig hört talas om... kan det möjligtvis bero på att jag bor i mörskaste Småland...hmmm...?

    Ha en härlig dag vännen och tack för din söta hälsning hemma hos mig, den värmer! Fick en syrlig dito av en "Leif", han är tydligen RÄTT trött på shabby och vita kärringar, haha! =) Svar på tal fick han förstås, jag är ju en sån där som inte kan hålla käft, hihi.

    Kram kram ♥

    SvaraRadera
  3. Jula och Biltema, det känner jag igen. Tur att det finns, så att man kan stoppa in gubben där, när man själv vill gå och shoppa.
    Kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  4. Lite fjantigt och småaktigt tycker jag, ni borde ha fått parkera;)

    Kinamat är aldrig fel o lite spännande saker i kassen är inte heller fel;))
    kramizzzz

    SvaraRadera
  5. Kul med mässor! Massor av intryck.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Bilden från mässan fick mig tillbaka till Gekås och allt folket och alla grejerna där.Fick nästan lite rysningar faktiskt. =/ Men maten, DEN såg god ut! =)
    Vad är det med män och biltema, Clas Ohlsson och dylika affärer egentligen...? Urtrista ju! Finns inget att "tjäna" överhuvudtaget ju! Japp, röven ÄR klöven, definitivt! Och tur är väl det...=)
    Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  7. låter som en trevlig dag förutom Biltema då :)
    kramar

    SvaraRadera
  8. Biltema som är ett sådant trevligt ställe :-). Vi ska äntligen få en butik hit till oss i Karlskrona. Jag längtar!
    Ha en bra lördag!

    Kram

    SvaraRadera
  9. Du borde verkligen fått gå in som press! Klaga nästa gång vet ja ;-)Mässor är alltid roliga att gå på.

    Kram

    SvaraRadera
  10. Det var taskigt! De vet nog inte hur många läsare du har på din blogg. När du skrev Umeå och sedan same same... så fick jag läsa flera gånger innan jag fattade vad du menade. Jag var inställd på SAMEN ("lapp" -förlåt!)Det är nog bara knäppskallar som flyttar söderut;)Ha en trevlig helg! Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Sv: Hehehehe...eller jag menar, förlåt! Jag veeet ju att du inte gillar kliffhängers...;)
    Kram fina du!

    SvaraRadera
  12. Gillar dina små : Dagens kloka!
    Alltid något tänkvärt!

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  13. Stora husbilar ryms ändå inte i dom där trånga gränderna man alltid hamnar i...
    :-)

    SvaraRadera
  14. Håller med - med all reklam vi gör på våra bloggar, så borde vi få parkera på pressparkeringar...
    Sen är väl alla mässor rätt så lika och ändå fortsätter man att gå på dem!
    Mmmm, friterade räkor i sötsur sås - me like!
    Fortsatt trevlig helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  15. Tack för sällskapet idag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  16. Sv: Åhhhhh! Du din...din, din, din...GODING!!! =) Retas på du, du får tillbaks! ;)
    Kram oh hoppas att du får en härlig lördagskväll!

    SvaraRadera
  17. Vad är det med karlar och Jula.Jag fattar det inte.A är likadan,han går också igång på Jula.

    SvaraRadera