söndag 21 augusti 2011

Invigning

Jag fortsatte planterandet igår, så nu har jag liksom invigt min nya planteringsbänk två dagar i rad.
Gillar jag bänken eller gillar jag bänken?
(Första rätta svaret får en cyberapplåd)
Man kan ju nästan tro att jag planterar heeela tiden...nästan, men det gör jag icke!
Jag planterade inte ens om mina blommor i februari eller när det nu är man ska göra det?…
Ja, jag vet… jag är en slamsmaja… footballer pictures
Jag delade på murgrönan och flyttade om i några krukor. Har man inte göra så skaffar man sig göra. Hjärtan på tråd är min favvo. Den har ju så fina hjärtformade blad som sitter som på en tråd.
Det är nog därför den heter så.
”Nä hä”? tänker väl ni nu.
Vilken grönväxt har du som favorit?

Dagens kloka…
Vad solen är för blommorna,
är ett leende för mänskligheten

34 kommentarer:

  1. Skulle också gärna hänga vid den där fina bänken;) kramis

    SvaraRadera
  2. Hittade precis hit, vilken fin blogg du har:) Planteringsbordet är ju jättefint, sånt vill man så klart ha själv!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Kan tänka mig att du gillar bänken. Vem skulle inte det ,liksom.
    Det är ju bara SÅÅÅÅ fin.
    Hmm...behöver jag säga vilken blomma jag gillar bäst? ;)
    Änglatrumpeter så klart!!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jättefin bänk!! Den motiverar till plantering! Ha en fortsatt trevlig söndag! Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Kan inte tänka mig annat än att du bokstavligen älskar planteringsbänken, för det gör jag. VILL HA!!! Jag står och plantera vid en gammal piskställning med några hopspikade brädor.....det är inte ens lågbudgetvarianten.
    Visst älskar jag min sötetroll som väcker en varjemorgon.....ellr det är Ghosty som är den morgonpigga. Men lilla fröken är bara 1 år än....och Dobermann lugnar inte ner sig förrän runt 3 år (suck). Jag vet...det är min 8:e.
    Det är väl klart att jag länkar till dina "Dagens kloka". Det ska ju synas var jag hittat dem.
    Hade en jätte trevlig dag/kväll igår, trots regnet. Kommer utförligare i bloggen sen.
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken snygg bänk ???
    Klart man vill plantera ... När man har den...
    Grön växt jag gillar är livets träd (tror jag den heter ;) bladen är jätte fin !!!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag gillar alla gröna växter. Blommande växter har en tendens att bli deprimerade hos mig och begår oftast självmord ;-)
    Gomorron

    SvaraRadera
  8. Vilken fin bänk!! Så praktisk. Gillar blommor, men har en tendens att missköta dom :-( "Flamingo" (tror jag den heter) är en väääldigt lättskött växt. Passar bra för mig ;-)
    Ha en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hm...har ingen hjärtanpåtråd längre, men favvon nu är ett novemberljus som är väldigt flitig med att växa! :)

    SvaraRadera
  10. Ska man plantera om sina växter? Jag har nog aldrig fått något att överleva så pass länge att det har behövts... förutom gardrobsblommorna, men de trivdes i sin misär.

    SvaraRadera
  11. Klart du gillar din fina bänk!

    Min favvoblomma är lavendel. HA! Det trodde du inte va?

    :-)

    SvaraRadera
  12. Vad fint du har fixat vännen :)
    På tal om grönväxter... så har jag inte speciellt bra hand med dom!
    Ha en fin dag i regnet!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  13. Tänker inte ens försöka mej på en gissning, för jag är ju ändå aldrig först pg a mina sena morgonvanor...
    Men! Jag kan berätta att jag oxå älskar hjärtan på tråd! Har flera, flera stycken! Och vet du, vi har till och med en blomsteraffär här i lilla byhålan som heter...Hjärtan på tråd!

    SvaraRadera
  14. En så vacker planteringsbänk hade jag nog tvekat en aning att börja använda......den är så jättefin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  15. Jag svarar JA på fråga A!
    "Hjärtan på tråd", för att dom sitter som på en tråd - näeh...
    Ha en fin söndag, kram, Monica

    SvaraRadera
  16. Som nygift var min passion blommor men nu är de mest tidskrävande, tycker jag. Har fler blommor på mitt lilla kontorsrum än hemma. Men du ser ut att ha alla förutsättningar att bli en riktig florist.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Man kan ju inte annat än gilla hjärtan på tråd, med rätt skötsel så har man hjärtan i hela huset.

    Ha en bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  18. Det har varit många olika favoriter genom åren, just nu är det orkidé. KAN bero på att jag har blivit ett proffs på dem;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  19. Väääääldigt fin bänk!! =) Kram

    SvaraRadera
  20. paraplyaralia är den växt jag lyckas med och därför är den en favorit :)
    kramar

    SvaraRadera
  21. Vad härligt med en fin bänk att plantera på!
    Jag älskar palmer!

    SvaraRadera
  22. Vilken jättefin planteringsbänk!! Inbjudande:-)
    Själv bor jag ju i lägenhet så det blir inte så mycket planteringsarbete för min del. Tyvärr, för det är en ganska trevlig sysselsättning!

    Hoppas du haft en fin helg!

    Kramar

    SvaraRadera
  23. Hahaha! En kvalificerad gissning - jag tro att den heter just så för att det är just ♥ på tråd! =) Och det är även min favvis bland gröna växter! Plus murgröna. Underbart! =) Kram vännen!

    SvaraRadera
  24. Jag har ingen speciell favorit växt utan jag blir bara glad om något håller sig grönt ;)

    SvaraRadera
  25. Alla som överlever!!

    sden bänken kommer du at använda mkt och att planter om blommorna slutade jag med för 16 år sedan, det är ju dyrare med jorden änb att köpa nya1

    Hoppas att det varit en fin dag!

    Kramkram

    SvaraRadera
  26. va fin bänk å blommorna är så vackra.min favoritgrönväxt är en suckulent som jag kallar för sprättiväg har faktiskt ingen aning om vad den heter,kloka ord,kram

    SvaraRadera
  27. Kanonsnygg planteringsbänk, en sådan vill jag oxå ha.

    SvaraRadera
  28. Så man kan lämna in sina växter till dej till våren för omplantering? Eller har jag missuppfattat det hela?! ;)
    Favvogrönväxt? Ja, du...mina har en tendens att aldrig behålla den gröna färgen men hjärtan-på-tråd är faktiskt en som jag inte kan ta död på! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  29. Bänken blev ju så fin !!
    Jag gillar garderobs-blomma ( heter dom så ).
    Dom vissnar aldrig här = ))
    Ha en bra start på veckan.
    Kram Helene.

    SvaraRadera
  30. Hibiskus och blomsterlönn. Båda med ljusgula blommor.
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  31. Halloj vännen!

    I löööööv ditt planteringsbord - så fint! Hade det inte varit för att maken skulle blivit så besviken hade jag bett dig komma hit och snickra ihop ett omedelbums, hihi! =)

    Hjärtan på tråd är en liten favorit här hemma, mest för att den är så tålig. Tar livet av det mesta... växter alltså! ;)

    Kram kram

    SvaraRadera
  32. Ohh visst är det fint med härta på tråd;)
    Mina favvoblommor är...jag måste säga två;)
    lavendel på första plats o orkidé på nästan första plats;)
    kramizzzz

    SvaraRadera
  33. Vilken otroligt fin planteringsbänk=D
    Älskar också hjärtan på tråd!!
    Kram

    SvaraRadera